18. aprillist läheb Järvamaa haigla üle uuele kliinilisele infosüsteemile eHealth. Sama infosüsteemi kasutavad Eestis juba Tartu Ülikooli Kliinikum, Ida-Tallinna keskhaigla ning Viljandi, Valga, Põlva ja ka Lõuna-Eesti Haigla.

Haigla peaarsti dr Külvar Mandi sõnul aitab uue infosüsteemi kasutuselevõtt säästa arstide ja haiglapersonali tööaega, mis varem kulus korduvate infosisestuste tegemiseks ja eri andmebaaside vahel opereerimiseks.

Samuti annab üleminek uuele süsteemile peaarsti sõnul haiglale edaspidiseks paremad võimalused, et tõhustada koostööd teiste Eesti haiglatega ning püsida Kesk-Eesti piirkonnahaiglana elujõulisena ja arengule avatud.

„Järvamaa haigla on küll väike, aga oma väiksuse ja ärksusega on sellel haiglal väga suur potentsiaal tuua Eesti tervishoidu uuendusmeelsust, meelitada ligi uusi talente, teha teaduskoostööd ning toetada tervishoiu järelkasvu. Seda potentsiaali, mis siin leidub, saab kasutada, kui kollektiivil on olemas digitööriistad, mis arengut praktiliselt toetavad,“ ütleb dr Mand.

Ta lisab, et haiglal on Kesk-Eesti inimeste jaoks äärmiselt oluline roll, pakkumaks kodu lähedal arsti-, õendus- ja sünnitusabi. „Selleks, et see abi saaks olla selline nagu Järvamaa haigla ise enda väärtuste järgi välja toob – inimesekesksus, empaatia, koostöö, vastutustunne ja usaldusväärsus, on kriitiliselt vajalik, et tööriistad haigla töö korraldamiseks oleksid usaldusväärsed ja toimepidevad,“ ütleb peaarst.

Uue infosüsteemi juurutamisel pööratakse haiglas erilist tähelepanu patsiendi andmete ja huvide kaitsele. Üleminekuperioodi tegevused, rollid ja koolitused on planeeritud nii, et patsientide jaoks oleks abi pidevalt kättesaadav ning olulised andmed oleksid süsteemselt olemas ja kaitstud. Siiski palub haigla oma patsientidelt mõistvat suhtumist üleminekunädalal, et muutused haigla töös võimalikult sujuvalt ja üksteist hoidvalt toimuksid.

Terviseinfosüsteem eHealth on arendatud välja Eestis Nortali ja haiglate koostöös. Selle arendamisel on lähtutud Eesti tervishoiuspetsiifikast ja meditsiinitöötajate igapäevatööst. Süsteemi arendatakse pidevalt edasi lähtuvalt praktilistest vajadustest ja tulevikueesmärkidest. eHealthi tootejuht Kertti Merimaa märgib, et eHealth infosüsteemi panustanud Eesti haiglad on selle arenduste juures alati olulisele kohale seadnud patsientide parema toetamise. „Et haigla protsessid oleksid sujuvad, ilma katkestuseta ning võimaldaks meditsiinitöötajal keskenduda patsiendile, mitte infosüsteemile. Süsteemi disainis on lähtutud läbipaistvuse ja turvalisuse printsiipidest, minimeerides nii küberohte ning suurendades infosüsteemi toimepidevust,“ kirjeldab Merimaa haiglate ootusi, mille järgi eHealth infosüsteem on disainitud.

„Samuti on haiglatele oluline laiemalt kogu Eesti tervisesüsteemi efektiivsuse tõstmine ning kvaliteetse arstiabi pakkumine. Siin nähakse infosüsteemil platvormina suurt rolli haiglate vahelise koostöö efektiivistamiseks. Ühiselt kasutatav haigla infosüsteem toetab aktiivsemat tervishoiutöötajate ressursi jagamist ning heade ühiste praktikate juurdumist haiglate üleselt,“ lisab Nortali esindaja.